عامل بروز شکایت در حوزه نرم افزار

عضو کمیسیون شکایات و حل اختلافات صنفی اتحادیه فناوران رایانه درباره ی عامل بروز شکایت اعلام کرد:

عقد قرارداد ناقص بین کارفرما و پیمانکار مهمترین عامل بروز شکایت در حوزه نرم افزار

عضو کمیسیون شکایات و حل اختلافات صنفی اتحادیه فناوران رایانه در مورد عمده شکایت‎هایی که در حوزه نرم‎افزار به اتحادیه ارجاع داده می شود، گفت: بخشی از شکایات ارجاع شده به اتحادیه مربوط به قرارداد ناقصی است که بین شرکت‎های ارایه کننده نرم افزار و پیمانکار منعقد می‎شود. نکات بسیاری در قرارداد خرید یک نرم‎افزار بایستی لحاظ شود که معمولا به آن توجه نمی‎شود و در نهایت برای طرفین دردسرساز خواهد شد.

روابط عمومی اتحادیه فناوران- داود حوری زاده با تاکید بر اینکه شرکت‎های نرم‏افزاری موظفند برای محصولی که می‌فروشند پشتیبانی سالیانه ارایه دهند، گفت:  شرکت‎های نرم افزاری 20 تا 30 درصد مبلغ قرارداد ضرب در تورم بانک مرکزی را هرسال بابت پشتیبانی نرم افزار از مشتریان دریافت می‎کنند. این مورد جزو حقوق اولیه شرکت‎های نرم افزاری است و باید در قرارداد نیز قید شود.

و اما اهمیت امضا

وی افزود: اما بحث دیگر این است که کاربری که قصد خرید نرم افزاری خاص را دارد  باید حتما همان نسخه‎ای را که درخواست داشته در محیط دمو ببیند و شرکت فروشنده بایستی صورتجلسه دمو را امضا کند.

وی افزود: در واقع مشتری باید امکانات نرم افزار را قبل از خرید بررسی کند و فروشنده نیز موظف است، لیست امکانات نرم افزار را در فاکتور قید کرده و امضا کند.

عضو کمیسیون شکایات اتحادیه صنف فناوران اضافه کرد: گاهی پیش آمده نرم‎افزاری در فروشگاهی فروخته شده است که شرکت تولیدکننده فعالیت خود را متوقف نموده و دیگر وجود خارجی ندارد. به همین دلیل اگر خریدار از فروشنده فاکتور داشته باشد و نرم‌افزار دچار مشکل گردد،، فروشنده مسوول بوده و مکلف به فسخ معامله می باشد.

حوری زاده همچنین با بیان اینکه متاسفانه مشتریان به فاکتور و عقد قرارداد اهمیت چندانی نمی‎دهند، گفت: اکثر شکایت‎هایی که به اتحادیه ارجاع می شود به دلیل اهمیت ندادن به فاکتور و قرارداد است که هم برای کارفرما و هم پیمانکار و همچنین اعضای کمیسیون شکایت اتحادیه ایجاد مشکل می‎کند.

برگرفته از سایت فناوران رایانه تهران

این نوشته منتشر شده در مقالات می باشد. جهت اضافه کردن به علاقمندی های مرورگر خود بر روی لینک صفحه کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *