کارآفرینان امروز چه کسانی هستند؟

معمولا کارآفرینان افراد جوانی هستند که در دنیای تکنولوژی فعالیت می کنند و اغلب از دانشگاه ها خارج شده اند. بیل گیتس ، زاکربرگ، استیو جابز. اما این فقط 7 درصد کارآفرین ها هستند.

بیشتر از 50 درصد افراد بالغ میخواهند کارآفرین باشند. تقریبا نیمی از این افراد دانشگاه نرفته اند و اغلب بعد از سال ها تلاش، شرکت خودشان را تاسیس کردند.

میانگین سنی این افراد 40 سال و افراد 35 ساله یا بزرگتر ، موسس بیش از 80 درصد کسبوکارهای جدید هستند. هرچه کارآفرین مسن تر باشد احتمال بقای شرکتش بیشتر است.

شکوفایی کسبوکار 7 الی 10 سال زمان میبرد. مجریان معمولا در اواسط دهه چهل زندگی هستند و تجربه فوق العاده در استخدام و همچنین کسبوکار دارند.

کارآفرینی

سوال هایی از کارآفرینان آینده

1- آیا شما کارآفرین هستید؟

کارآفرین ها باید از ایده های جدید استفاده کنند. او کسی است که ایده ای را ارتقا میدهد، کپی میکند یا قرض میگیرد تا کسبوکاری را به صورت سودآور اجرا کند. این عناصر افرادی را مثل مایک دوپی ( موسس 1200 فروشگاه صنایع دستی) را از کسبوکاری کوچک مثل فروشگاه صنایع دستی محلی متمایز میکند.

2- چه نوع کارآفرینی هستی؟

کارآفرین نوآور، شرکت خودش را بر پایه های تکنولوژی و اختراع های خودشان تاسیس میکند. روی نوآوری های بیهوده تمرکز نمیکند و خودش را مقروض دیگران نمیکند.

کارآفرین مکتشف که اغلب شرکت خودش را بر اساس نتایج تحقیقات و اکتشافات خودش بنا میکند. کارآفرین های مقلد ایده های موجود را کپی میکنند و ارتقا میدهند. مثل هنری هاینز که سس کچاپ بسیار خوشمزه تر از کچاپ های خانگی تولید کرد. تقریبا 40 درصد کسب و کارهای نوپا، شعبه شرکت های بزرگ هستند و کارآفرین آن ها یک ایده را قرض گرفته و آن را رشد داده است.

3- چطور میتوانید موفق شوید؟

با توجه به این که 80 درصد شرک های نوپا در 10 سال اول شکست میخورند، کارآفرینان باید تمرکز کنند. به کسبوکارهای موفق اطلاف خود توجه کنید. مطابق تغییرات محیطی منعطف باشید و تغییر کنید و هنگامی که شرکت شما در حال رشد و انباشت منابع است، با نوآوری به بقای آن کمک کنید.

4- آیا زندگی کارآفرینانه دارید؟

کارآفرین های موفق معتقد هستند که بهترین راه استفاده از استعداد، تحصیلات، تجربه و مهارت ها، تاسیس شرکت جدیدی است که با هدف زندگی شان سازگاری داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *