چطور درگاه پرداخت بگیریم؟

در وب سایت هایی که محصول برای فروش دارند ( مثل هر نوع کالا و خدمات ) برای فروش اینترنتی و آنلاین نیاز به یک درگاه امن برای جابجایی پول دارند.

این درگاه که اصطلاحا به آن درگاه پرداخت میگیم، باید ویژگی هایی داشته باشه که در ادامه صحبت میکنیم.

انواع درگاه پرداخت در ایران قابل استفاده هستش مثل سامان، به پرداخت ملت، آسان پرداخت یا…

درگاه های غیر مستقیم هم داریم مثل آی دی پی و زرین پال و…

فرق درگاه مستقیم و غیر مستقیم در اینه که درگاه مستقیم ، پول واریزی رو در آن واحد به حساب شما واریز میکنه ولی درگاه های غیر مستقیم، مدتی پیش خودش نگه میداره و بعد برای شما واریز می کنه.

در درگاه غیر مستقیم نیاز به داشتن اینماد ندارید و همچنین مبلغی از تراکنش رو به عنوان کارمزد دریافت میکنه (متوسط چیزی حدود 1500 تومان).

نکته مهم اینه که هر دو این درگاه ها با شبکه شتاب کار میکنند.

شیوه دریافت درگاه

با توجه به اتوماسیون شدن کارها، شما برای دریافت درگاه بانکی نیازی به مراجعه حضوری ندارید. بلکه باید درخواست خودتون رو برای شرکت هایی که مسئول این کار هستند، بفرستید. این شرکت ها فعالیت خودشون رو زیر نظر بانک ها انجام میدن.
این درخواست در شرکت واسط با پر کردن یک فرم در سایت این شرکت انجام می شود.

دریافت درگاه پرداخت مستقیم

فراموش نکنید که قبل از ارائه درخواست برای درگاه پرداخت مستقیم، میبایست وبسایت شما نماد اعتماد الکترونیک خود را دریافت کرده باشد.

نکته قابل توجه در این نوع درگاه، انتقال مبلغ به صورت خودکار به حساب شما میباشد.

درگاه پرداخت

مراحل دریافت درگاه مستقیم

همانطور که گفتم برای دریافت درگاه پرداخت میتوان برای بانک های متفاوتی درخواست داد که هرکدام از آن ها پیشنیازهای خود را دارند.

مثلا برای دریافت درگاه بانک ملت، شما باید یک حساب فعال در بانک ملت داشته باشید تا بتوانید درخواست دریافت درگاه را ارائه کنید. اما در درگاه سامان کیش نیازی به داشتن حساب بانکی در بانک سامان ندارید و میتوانید از حساب های سایر بانک ها استفاده کنید.

پس قبل از ارائه ی درخواست برای دریافت درگاه، حتما شرایط بانک مورد نظر را مطالعه کنید.

پس از این که اینماد سایت خود را دریافت کردید، به سایت شرکتی که برای ارائه ی درگاه پرداخت بانکی که مورد نظر شماست ، قرارداد دارد، رفته و شروع به پر کردن فرم درخواست درگاه پرداخت اینترنتی کنید.

درخواست شما توسط کارشناسان بررسی می شود.

پس از این که درخواست شما بررسی و تایید شد، جزئیات درگاه شما شامل شماره ترمینال، نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال می شود.

نکته این که بعضی از شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند، نیاز به ثبت قرارداد کتبی دارند که با هماهنگی شما باید توسط پست برایشان ارسال می شود.

پس از دریافت اطلاعات درگاه پرداخت، باید کار برنامه نویسی جهت ثبت درگاه بر روی سایت انجام شود.

درگاه پرداخت هایی که میشه استفاده کرد عبارتند از درگاه پرداخت های بانک ملت، بانک ملی، آسان پرداخت، بانک سامان، بانک صادرات، بانک پاسارگاد و بانک پارسیان

درگاه پرداخت غیر مستقیم

اینو نوع درگاه پرداخت به صورت واسطه عمل میکند. به این صورت که این شرکت ها از چند بانک مختلف درگاه پرداخت دریافت کرده اند و خودشان اقدام به ارائه خدمات در این زمینه کردند. حالا شما می توانید به صورت واسطه از درگاه این شرکت ها استفاده کنید.

برای استفاده از این درگاه ها نیازی به دریافت اینماد ندارید و صرفا با اعلام درخواست و تکمیل فرم و بارگزاری مدارک، میتونید اقدام به دریافت درگاه کنید.

با ارسال درخواست درگاه برای دامنه سایت، پس از تایید یک API در اختیار شما قرار میدن که میشه به عنوان درگاه سایت استفاده کرد.

از مزیت های سرویس غیر مستقیم، می توان به استفاده از کدهای QR اشاره کرد که قابل استفاده در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام هستش.

از درگاه های غیر مستقیم میشه به آی دی پی IDpay ، زرین پال، پی پینگ، نکست پی و آقای پرداخت اشاره کرد.

درگاه پرداخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *