ترافیک سایت چیست؟

ترافیک به چه چیزی ارتباط دارد؟

شاید در بسیاری از وبلاگها و وب سایت ها خوانده باشید که ترافیک به معنی تعداد بازدید از یک سایت است . اگر چه ترافیک رابطه مستقیمی با تعداد بازدید از آن سایت دارد و افزایش بازدید منجر به افزایش ترافیک خواهد شد ولی مطمئنا به معنی تعداد بازدید از یک سایت نیست.

ترافیک سایت

ترافیک عبارت است از مقدار اطلاعات تبادل شده بین سایت و کاربر که در اینجا کاربر همان بازدید کننده سایت است .

متن ، تصویر ، ویدئو ، فایل و … که در یک صفحه وب نمایش داده میشود اطلاعات ( Data ) را تشکیل میدهد . بنابراین ممکن است که سایت الف تعداد بازدید بیشتری از سایت ب داشته باشد و در عین حال ترافیک کمتری نسبت به سایت ب داشته باشد . برای روشن شدن هر چه بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید :

  • روز شنبه تعداد 800 اتومبیل شخصی از خیابان A عبور کردند و این درحالی بود که شاهد ترافیک روانی بودیم .
  • روز شنبه تعداد 500 کامیون از خیابان A عبور کردند که باعث ایجاد ترافیک سنگینی شد .

ترافیک سایت در بخش اول

در بخش (1) اگر چه تعداد اتومبیل های بیشتری از خیابان عبور کردند ولی شاهد ترافیک بالایی نبوده ایم و در قسمت (2) هر چند تعداد کامیونهای عبوری کمتر از مورد (1) بود ولی باعث سنگینی شد . در مورد ترافیک هم وضعیت به همین منوال است . یعنی اگر دریک صفحه از محتوی سنگین نظیر تصاویر و ویدئو و … با حجم بالایی استفاده کنیم در یک بازدید نسبت به صفحه ای که از محتوی سبک تری استفاده کرده است ترافیک بیشتری خواهیم داشت .

اما نکته به همین جا ختم نمیشود . در بسیاری از سایتها کاربران امکان آپلود کردن تصاویر ، ویدئو و … را دارند . آپلود کردن هم به افزایش ترافیک کمک میکند . نتیجه اینکه ممکن است سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد اما بازدید کننده زیادی نداشته باشد.

مهم است که وب سایت شما دارای ترافیک باشد . این یک محیط غیر حساس ایجاد میکند برای داشتن یک وب سایت که بیش از همه مفید است و در جهان کسی در مورد آن چیزی نمی داند . این مقاله 10 روش کم هزینه برای ایجاد ترافیک شما معرفی میکند . لذت ببرید.

جهت مطالعه مقاله (( چگونه ترافیک را افزایش دهیم؟ )) کلیک کنید

دیدگاه در رابطه با “ترافیک سایت چیست؟

  1. آدرینا ایرانمنش گفت:

    سلام روزتون بخیر
    روشی برای فهمیدن میزان بازدید سایت در یک ماه گذشته وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *