تحلیل و رشد صفحه اینستاگرام

از اصلی ترین گام های یک مدیر دیجیتال مارکتینگ، ادمین یک صفحه اینستاگرام یا به صورت کلی هر جایگاه مدیریتی ، بازگشت و مشاهده و ارزیابی نتایج فعالیت انجام شده و تحلیل پست اینستاگرام است.

در اینجا میخواهیم در قسمت دوم کار با اینستاگرام ، به بررسی نتایج و تحلیل پست اینستاگرام در انتشار یک پست در بیزنس پیج اینستاگرام بپردازیم. برای مشاهده بخش اول کلیک کنید.

محتواهای منتشر شده در اینستاگرام به چند دسته تقسیم می شوند. از آن جایی که این برنامه یک شبکه اجتماعی تصویر محور است، میبایست کیفیت و ابعاد مناسب را در انتشار محتوا در نظر بگیرید.
انتشار استوری، پست تصویری اسلایدی (حداکثر 10 اسلاید)، ویدیو (هر اسلاید حداکثر 1 دقیقه) و ویدیو طولانی IGTV از انواع محتوای موجود در این شبکه اجتماعی هست.

ابعاد محتوا را در تصویر زیر مشاهده کنید:

تحلیل اینستاگرام

برای سنجش داده های موجود در عملکرد هر پست، پس از تبدیل حساب کاربری خود به بیزینس پیج، زیر هر پست عنوان View Insights را مشاهده خواهید کرد.
بر روی View Insightsضربه بزنید تا داده ها به شما نمایش داده شوند

لیستی مشابه تصویر زیر نمایش داده می شود که می خواهیم بررسی کنیم:

تحلیل اینستاگرام

در این تصویر چندین بخش را مشاهده میکنیم که میخواهیم آن را شرح دهیم. بخش اول خلاصه ای است از کل Insights پست:

لایک ها : علامت قلب در شبکه های اجتماعی به معنی پسندیده شدن محتوا از دید کاربر هستش و معیار خوبی برای سنجش ارزشمندبودن محتوا است. برای مثال در تصویر، محتوای مورد نظر 345 لایک را دریافت کرده است.

کامنت ها : نظراتی که کاربران بر روی محتوا قرار می دهند. هر چه این تعداد بیشتر باشد، یعنی محتوا قابل بحث و تمرکز بوده است. سعی کنید نظرات کاربران را بخواهید تا نظر دهند. این پست تعداد 7 کامنت را دریافت کرده است.

ارسال دایرکت : یکی از مهم ترین تعاملات یک محتوا، انتشار آن از طریق دایرکت است. این موضوع برای اینستاگرام به این مفهوم است که محتوا با ارزش است که کاربران نیز آن را منتشر کرده اند. اینجا 9 انتشار پست را داشته ایم.

Prpfile visits : تعداد افرادی که بعد از مشاهده پست شما، روی نام کاربری شما کلیک کرده و وارد پیج شما شده اند را نمایش میدهند.

Reach : تعداد افرادی که پست شما به ایشان نمایش داده شده است.

بخش Interactions

در این بخش انواع و تعداد عملکرد کاربران از طریق این پست بر روی پیج شما را نمایش می دهد.
تعداد افرادی که از طریق این پست وارد صفحه شما شده اند و یا این که از طریق این پست، وارد صفحه شما شده و بر روی لینک سایت موجود در بیو صفحه کلیک کرده اند را در این قسمت میتوانید مشاهده کنید.

تحلیل اینستاگرام

بخش Discovery

جزئیات مشاهده پست شما در این بخش قابل بررسی است. در این تصویر، تعداد 967 نفر پست ما برایشان نمایش داده شده است که 86 درصد آن ها از فالوورهای پیج بینا نبودند . یک نفر از طریق این پست به فالوورهای صفحه ما اضافه شده است.
و اما ریز جزئیات:

Impressions : تعداد 1016 نفر پست ما در صفحه نمایش آن ها رد شده است ولی وارد نشده اند برای تماشا. مثل زمانی که در بخش اکسپلور همه پست ها در حال نمایش است ولی شما همه ی آن ها را باز نمیکنید.

تعداد 520 نفر از بخش اکسپلور روی پست ما کلیک کرده اند و آن را مشاهده کرده اند. 317 نفر از پروفایل ما پست را مشاهده کرده اند، برای 158 نفر پست ما در صفحه home ایشان (صفحه اصلی وقتی اپلیکیشن را باز میکنید) نمایش داده شده است و 21 نفر از محل های دیگر مانند لوکیشن، هشتگ ها و…

ما تمام تلاش خود را در این زمینه می کنیم تا سطح تعامل با کاربران اینستاگرام زیاد کنیم. این موضوع ما را در بازدیدهای این برنامه بسیار یاری میدهد.

هشتگ ها

تمرکز بر روی وارد کردن هشتگ های مناسب در بازدید پست بسیار موثر خواهد بود. این پست یکی از پست های قدیمی بیناست و بازدید هشتگ در آن پایین است.
برای استفاده از هشتگ، از ترندهای روز دنیا و مطالب مرتبط با محتوای خود استفاده فرمایید . تحلیل پست اینستاگرام.

مشاهده اینستاگرام بینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *