تاثیر وردپرس در اقتصاد ارمنستان

وردپرس و اقتصاد ارمنستان

با توجه به گستردگی فضای دیجیتال و همراهی با کسب و کارها در این حوزه، بسیاری از برندهای بزرگ روز دنیا برای کسب و کار خود از سیستم وردپرس استفاده می کنند. برندهای معروفی مثل استارباکس، سامسونگ، ups ، فولکس واگن، سی ان ان و…

در حال حاضر سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهترین و پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتواست. کاربردهای این سیستم و ویژگی متن باز بودن آن باعث محبوبیت آن شده است.همین خاصیت متن باز بودن وردپرس باعث شده یک سرویس مدیریت محتوای کاربردی برای توسعه دهندگان وب ارمنستان شده است.

وردپرس

شرایط حال حاضر ارمنستان چگونه است؟

اول از همه، ارمنستان یک کشور محصور است با مراودات کم. این مراودات کم به علت مرزهای آن است. بخش از مرز با کشور آذربایجان، بخشی ترکیه و در جنوب آن ایران.

صادرات در این کشور بسیار پر هزینه است.

دوم، بدترین اقتصاد توسط فوربس. با تولید ناخالص داخلی 3032 دلار به ازای هر شهروند، میانگین حقوق 282 دلار و حدود 31.2 درصد مردم این کشور زیر خط فقر هستند.

سوم، قلب این کشور در روستاهاست.

مردم ارمنستان تحصیل کرده هستند و حدود 98 درصد آن‌ها با سواداند. اما 40 درصد مردهای کشور در روستاها مشغول به کار هستند. 90 درصد ساختار روستا را کشاورزی تشکیل می‌دهد.

ارمنستان با وردپرس چیکار می‌کند؟

تاثیر وردپرس در اقتصاد ارمنستان چگونه تغییر کرد. چندین راه درآمدی از طریق وردپرس ایجاد شد که در ادامه داریم:

1- طراحی و توسعه

ایجاد پیشنهادهای خدمات طراحی سایت به صورت اختصاصی در ورد پرس و فروش این خدمات در سایت freelancer.com باعث بوجود آمدن درآمد 6میلیون و 926 هزار و 477 دلار شد.
بیشتر این درآمد از راه مستقیم ساخت تجارت در راستای وردپرس برای طراحان و توسعه دهندگان ایجاد شد.

2- فروش تمپلیت

فروش تمپلیت وردپرس در بازارهای جهانی با میانگین درآمد 16 هزار و 414 دلار که بیشتر مردم ارمنستان به صورت سالیانه 20 هزار دلار از فروش تم در سایت themeforest.net درآمد داشتند.
Theme forest ، Mojo themes و Theme garden از مهمترین بازارهای تم وردپرس است.

3- توسعه پلاگین

توسعه ی پلاگین در ارمنستان 27 هزار دلار به صورت میانگین سالانه برای هر یک از توسعه دهندگان پلاگین درآمد ایجاد کرد از طریق سایت codecanyon.net . معمولا توسعه دهندگان پلاگین پیشنهاد درآمد بالا با رقابت پایین دارند که همه در فضای مجازی اتفاق میافتد.

تاثیر وردپرس در اقتصاد ارمنستان چگونه بود؟

از طریق تمرکز روی مردم و تمرکز روی وردپرس
در ارمنستان آموزش آنلاینی ایجاد شد که در آن بیشتر آموزش ها به صورت رایگان برای هر ارمنی در راستای آموزش وردپرس ارائه شد.

در ادامه این کشور به آموزش همراه با تمرین نیاز بیشتری پیدا کرد. مانند آموزش های سرور و حوزه ی آی تی.

بعد از آن، با ایجاد یک محیط آنلاین برای اشتراک گذاری ایده ها، مردم ارمنستان توانستند ایده های خود را به اشتراک بگذارند و بیشتر آموزش ببینند. مثل itechnology.am

پس از طی کردن این مراحل، آن ها نیاز به یک بازاریابی قوی داشتند. پس تمرکز خوشون رو روی بازاریابی برای کمک به مردم ارمنستان برای دستیابی به بازارهای جهانی گذاشتند.

با استفاده از شبکه سازی و حضور در شبکه های مجازی، برای دستیابی به مشتریان سراسر دنیا، اقدام به گسترش بازار خود کردند.

در نهایت با تلاش در راستای افزایش آگاهی برای رشد بیشتر تلاش کردند و سالانه درآمد توسعه دهندگان و طراحان این حوزه در کشور ارمنستان با توجه به نیاز دنیا به این زمینه در حال افزایش است و درآمد این کشور نیزرشد قابل توجهی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *