کارگاه: 4 ویژگی برای داشتن یک وب سایت قوی

داشتن یک سایت کاربردی مخصوصا فروشگاه مجازی، به گونه ای مهم است که می تواند کسب و کار فیزیکی را کنار بزند. پس باید برای داشتن یک وب سایت مناسب اقدام کنیم و ویژگی های وب سایت را در نظر بگیریم.

سرعت

در ابتدای شروع طراحی یک سایت، باید نسبت به سرعت سایت حساس بود. از عوامل مهم این امر، استفاده از عکس و ویدیو با سایز و حجم مناسب و همچنین برنامه نویسی متناسب با کاربرد سایت است. چرا که سرعت سایت است که مخاطب را در بدو ورود به سایت جذب و یا منصرف می کند.

قالب و فونت

قالب انتخاب شده برای وب سایت ما باید به گونه ای باشد که توانایی اجرا و پیاده سازی تمام برنامه ها در تمام قسمت های سایت را برای ما فراهم کند. ما باید قالبی را طراحی و استفاده کنیم که در تمام قسمت های سایت ثابت باشد و مجبور نباشیم آن را تغییر دهیم.
باید از فونت ثابت در کل وب سایت استفاده کنیم و تنوع فونت نداشته باشیم. این موضوع ثبات کار ما را می رساند.

دسترسی مخاطب

از همه مهم تر، داشتن دسترسی سریع و ساده به قسمت های مهم سایت است. بخش های مهم سایت یا باید جلوی چشم مخاطب باشد یا کلیدی برای دسترسی به آن قسمت از سایت در دسترس او قرار بگیرد. بخش های مهم نباید از چشم مخاطب پنهان بماند. مهم آن است که مخاطب وب سایت ما قبل از بستن و خارج شدن از سایت، نیاز خود را برطرف سازد.

باید تا حد امکان مدت زمان حضور مخاطب را در سایت زیاد کنیم و مخاطب ما با رضایت کامل و نیاز رفع شده خارج شود. در این حالت امکان بازگشت مخاطب به وب سایت ما زیاد می شود و به گونه ای مخاطب در مقابل خدمات ما وفادار خواهد شد.

الگوهای گوگل

شرکت گوگل به عنوان شریک ما در کسب و کار مجازی، قوانین خاص خود را دارد که در صورت عدم رعایت این قوانین و محدودیت ها، وب سایت ما را به جای صفحه اول، به صفحات بعدی خود منتقل می کند. این محدودیت ها بر اساس الگوریتم خاص ربات های گوگل کنترل می شوند و همواره در حال به روز رسانی می باشد. به گونه ای که الآن به راحتی نمی توان یک مقاله مناسب جهت ثبت در وب سایت ایجاد کرد و باید بر اساس الگوهای روز شرکت گوگل طراحی و نوشته شود.

داشتن برنامه دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا هم از ابزارهای مهم در کسب رتبه مناسب رنکینگ گوگل است که بر موفقیت وب سایت تاثیر بسزایی دارد.

در ویدیو حاضر از کارگاه ویژگی های سایت قوی، حاضران کارگاه تجربیات خود را در زمینه داشتن یک وب سایت فعال بیان می کنند و از فایده حضور افراد متخصص در پشتیبانی یک سایت صحبت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *